Pages

Friday, April 11, 2014

kváskový chléb

Konečně má moje existence trochu smysl, začala jsem péct kváskový chleba. Už před  delším časem jsem se o to pokoušela - před několika lety jsme od přátel dostali žitný kvásek a rady, jak na to. Ale nedařilo se, chléb nevykynul, byl uvnitř mokrý... Pak nám kvásek v lednici nějak překypěl a vytekl,  a ztratila jsem s celou věcí trpělivost.
Teď jsem po několika letech dostala od kamarádky kvásek znova. A ochutnala její moc dobrý chleba. Neměl vůbec tvrdou kůrku (která mě odrazovala na chlebu, který jsem jedla u přátel), a taky návod vypadal dost jednoduše. Odpovídá zhruba tomuhle receptu. A tak jsem to zkusila znova. Jako jediný problém vypadalo dlouhé kynutí - kyne se dvakrát a poprvé 12-16 hodin. Co s tím? U nás doma je totiž skoro pořád zima. Vyřešili jsme to svíčkou a je to úplně geniální. Chci kynout těsto, zapálím svíčku v lampě a tradá. Díky za lampu, Jani :).



Jo, a taky budou mít na jaře výstavu! 18. května. Bližší info bude časem. Už se moc těším. Obrazů bude asi jen pár a malých, ale nějaké nové se tam najdou :).

No comments:

Post a Comment