Pages

Friday, April 11, 2014

kváskový chléb

Konečně má moje existence trochu smysl, začala jsem péct kváskový chleba. Už před  delším časem jsem se o to pokoušela - před několika lety jsme od přátel dostali žitný kvásek a rady, jak na to. Ale nedařilo se, chléb nevykynul, byl uvnitř mokrý... Pak nám kvásek v lednici nějak překypěl a vytekl,  a ztratila jsem s celou věcí trpělivost.
Teď jsem po několika letech dostala od kamarádky kvásek znova. A ochutnala její moc dobrý chleba. Neměl vůbec tvrdou kůrku (která mě odrazovala na chlebu, který jsem jedla u přátel), a taky návod vypadal dost jednoduše. Odpovídá zhruba tomuhle receptu. A tak jsem to zkusila znova. Jako jediný problém vypadalo dlouhé kynutí - kyne se dvakrát a poprvé 12-16 hodin. Co s tím? U nás doma je totiž skoro pořád zima. Vyřešili jsme to svíčkou a je to úplně geniální. Chci kynout těsto, zapálím svíčku v lampě a tradá. Díky za lampu, Jani :).



Jo, a taky budou mít na jaře výstavu! 18. května. Bližší info bude časem. Už se moc těším. Obrazů bude asi jen pár a malých, ale nějaké nové se tam najdou :).

2 comments:

  1. Jééé to je ale opravdu nádherná kuchyně a její interiér ... My bychom si také chtěli udělat nějakou hezkou kuchyni, protože ta naše už je dle mého docela zničená a potřebovala by nějaký ten "facelift" :D Doufám, že se nám to podaří vyřešit co nejdříve, abychom už v létě měli hotovo :-) Už se na to moc těším.

    ReplyDelete
  2. Taky mám rád domácí chleba. Manželka občas peče, já na to bohužel fakt moc nejsem. Jakmile je v tom mouka, tak to není pro mě. Ale co mě baví, tak je vymýšlet různé recepty. Jak z kvásku, tak bez. Třeba moc super jsou v chlebu premiová semínka nebo třeba ovoce. Jako zní to zvláštně, ale je to fakt fajn. :)

    ReplyDelete