Pages

Thursday, June 26, 2014

Vlasta Vostřebalová - Fischerová

Momentálně se hodně zajímám o malířku (a architektku) Vlastu Vostřebalovou - Fischerovou, manželku básníka Otokara Fischera. Nejdřív jsem v jednom časopise viděla její malinký obrázek, upoutávku na výstavu. Výstava byla nejdřív v Olomouci, teď probíhá tuším v Praze. Ten maličký obrázek se mi moc líbil a našla jsem si další její díla. A teď mám to štěstí, že jeden náš známý má katalog k výstavě, který nám půjčil! Tenhle známý má totiž doma od té malířky obraz, který zapůjčil na výstavu a k restaurování. V katalogu je ten obraz uvedený ještě jako neznámý, ale postupně se detektivní prací podařilo vypátrat, že se nachází právě u našeho kamaráda kousek od nás. Není to fascinující? :) Její obrazy mě hodně oslovují a inspirují. Jak náměty (manželství, děti...), tak zpracováním, barevností.



2 comments:

  1. Dost mi to připomíná tvůj styl...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ó, tak to mě těší, moc :). Myslím, že jsem někde četla, že maluje "magický realismus", což je mi dost blízké.

      Delete